วันเสาร์ที่ 7 พฤศจิกายน พ.ศ. 2558

รถโดยสารพลังงานแสงอาทิตย์

รถโดยสารพลังงานแสงอาทิตย์ที่ตุรกี




          กรุงอิสตันบลู ประเทศตุรกี มีรถโดยสารประจำทางที่ปลูกต้นไม้ไว้บนหลังคา เพื่อช่วยชดเชยการปล่อยก๊าซคาร์บอนไดออกไซด์สู่ชั้นบรรยากาศ และต่อมาได้มีการเปิดตัวโครงการรถโดยสารประจำทางสาธารณะที่ใช้ระบบไฟฟ้าพลังงานแสงอาทิตย์โดยมีแบตเตอรี่สำรองพลังงานใว้สำหรับการขับเคลื่อนและใช้เครื่องใช้ไฟฟ้าต่างๆบนรถโดยสาร เช่น แอร์ ออด เครื่องเสียง

          The Istanbul Electric Tram and Tunnel Company (IETT) ผู้ประกอบการด้านขนส่งผู้โดยสารสาธารณะของประเทศตุรกี ได้เปิดตัวรถโดยสารประจำทางคันนี้ซึ่งเป็นรถโดยสารประจำทางคันแรกของประเทศที่ใช้พลังงานแสงอาทิตย์ โดยเส้นทางการวิ่งนั้นจะใช้เส้นทางผ่านย่าน Topkapi ไปสุดสายที่ย่าน Eminönü ผ่านแหล่งศูนย์กลางการค้าที่เก่าแก่ของประเทศ และผ่านสถานที่สำคัญต่าง ๆ อย่างเช่น มัสยิดสีน้ำเงิน (Blue Mosque) และ วิหารเซนต์โซเฟีย (Hagia Sophia) ที่แสนสวยงาม



          ปัจจุบันประเทศตุรกียังคงมองหาพลังงานทดแทนอื่น ๆ เพิ่มเติมอีก เพื่อเป็นประเทศแรกของยุโรปที่ผลิตไฟฟ้าจากพลังงานทดแทนได้มากที่สุด


รถโดยสารพลังงานแสงอาทิตย์ที่เกาหลีเหนือ



          ตามข่าวแล้วบอกว่าประธานาธิบดี Gim Jeong-eun สั่งการให้นักเรียนช่างกลเป็นคนออกแบบครับ เด็กช่างกลบ้านเค้าทำไมเก่งแท้ จริงหรือไม่ยังไงช่วยแปลทีครับ (ฮ่าๆๆ..ผมปึก)

...ข่าวต้นฉบับ...

- North Korea makes buses Solar -

          Development of the North Korean scientists will solve the problems with the lack of energy. Solar-powered buses will be able to reach a speed of 40 kilometers per hour with load from 70 to 140 people.

          TOKYO, November 2 - RIA Novosti, Ivan Zakharchenko. North Korea on Monday unveiled a city bus with solar batteries, transferred Yonhap News Agency referring to the DPRK Central TV.

          According to this channel, buses manufactured and serve passengers in the port city of Nampo on the coast of the Yellow Sea. Completely cover the roof of the bus 32 at the solar panel 100 watts, 50 are connected to the capacitors for storage of electricity, driving the motors.

          Solar-powered buses can reach speeds of up to 40 kilometers per hour with a load of 70 to 140 people, said the North Korean TV.

          The most common in North Korea kinds of ground public transport - trolley buses and ordinary buses - the years have created difficulties for the population due to lack of energy. Trolley buses are often stopped in the street because of the breakage of worn wires and power outages on the buses did not have enough petrol.

          The introduction of solar cells, it is hoped the DPRK, will solve these problems.70


10 อันดับ สินค้าพลังงานแสงอาทิตย์ยอดนิยม คลิก


ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น